12nisatv.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΩΣΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Προκηρύχθηκαν από το ΥΝΑΝΠ οι γραμμές ΚΑΛΥΜΝΟΣ -ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ και ΚΑΛΥΜΝΟΣ -ΚΩΣ-ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ με επιστροφή

Κοινοποίηση

Η Αστυπάλαια, το πανέμορφο νησί των Δωδεκανήσων, παραμένει εδώ και τρεις μήνες ουσιαστικά αποκλεισμένο από την Κάλυμνο και την Κω, καθώς η ακτοπλοϊκή γραμμή που εξυπηρετούσε τη διαδρομή έχει διακοπεί λόγω έλλειψης ενδιαφερόμενου για την εκτέλεση των δρομολογίων. Μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2024, η σύνδεση πραγματοποιούνταν από το πλοίο “ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ” της ΑΝΕ Καλύμνου, όμως μετά την ολοκλήρωση της σύμβασης, δεν υπήρξε ανάδοχος για τη συνέχιση της γραμμής, παρά την προκήρυξη για απευθείας ανάθεση.

Η νέα προκήρυξη και οι όροι της

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχώρησε σε νέα προκήρυξη για την ανάθεση των δρομολογίων Κάλυμνος – Αστυπάλαια και Κάλυμνος-Κως-Αστυπάλαια όπως φαίνεται στα στοιχεία της σχετικής ανακοίνωσης:

  • Δρομολόγιο Κάλυμνος – Κως – Αστυπάλαια και επιστροφή με μισθωμένο τμήμα Κως – Αστυπάλαια δύο φορές την εβδομάδα, με αποζημίωση €4.400 ανά δρομολόγιο (χωρίς ΦΠΑ).
  • Δρομολόγιο Κάλυμνος – Αστυπάλαια δύο φορές την εβδομάδα, με αποζημίωση €5.105 ανά δρομολόγιο (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και υποχρέωση δωρεάν μετακίνησης των κατοίκων της Αστυπάλαιας από και προς την Κάλυμνο.

Επιπλέον, το πλοίο που θα αναλάβει τη γραμμή πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προδιαγραφές, όπως μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 150 επιβατών το χειμώνα και 250 το καλοκαίρι, καθώς και ελάχιστη επιφάνεια οχημάτων 300 τ.μ.

Η σχετική αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα πρέπει να κατατεθεί μέχρι την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025 και ώρα 12.00 καθώς και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά που προβλέπονται από την προκήρυξη, προκειμένου να συναφθεί ή σύμβαση ,μέχρι την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου και ώρα 12.00

Η ΑΝΕ Καλύμνου εμφανίζεται ως ο μοναδικός ενδιαφερόμενος για την εκτέλεση της γραμμής με το “ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ”. Ωστόσο, θέτει ως προϋπόθεση την ανάθεση και επιπλέον επιδοτούμενων γραμμών, ώστε τα συνολικά έσοδα να παραμείνουν στα επίπεδα των προηγούμενων ετών. Αν το αίτημα δεν ικανοποιηθεί, παραμένει αβέβαιο αν η ακτοπλοϊκή εταιρεία θα αναλάβει τη γραμμή, αφήνοντας την Αστυπάλαια αποκομμένη.

Νέες ακτοπλοϊκές γραμμές στα σχέδια του Υπουργείου

Για να εξασφαλιστεί βιώσιμη λύση, το Υπουργείο σχεδιάζει την προκήρυξη δύο επιπλέον ακτοπλοϊκών γραμμών, τις οποίες η ΑΝΕ Καλύμνου είναι διατεθειμένη να διεκδικήσει:

  1. Κάλυμνος – Κως – Νίσυρος – Τήλος – Σύμη – Ρόδος και επιστροφή (1 φορά την εβδομάδα)
  2. Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος – Αρκιοί – Αγαθονήσι – Πυθαγόρειο Σάμου (1 φορά την εβδομάδα με υποχρεωτική προσέγγιση στο Φαρμακονήσι)

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Kalymnos News η δεύτερη γραμμή έχει ήδη θετική εισήγηση από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.),που συνεδρίασε την περασμένη Τετάρτη ενώ αναμένεται η άμεση προκήρυξη της. Η πρώτη γραμμή παραμένει σε εκκρεμότητα και εφόσον εγκριθεί, θα ενισχύσει τη συνολική βιωσιμότητα των δρομολογίων της ΑΝΕ Καλύμνου.

Η αγωνία των κατοίκων της Αστυπάλαιας

Η έλλειψη τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην Αστυπάλαια, καθώς επηρεάζει αρνητικά τόσο την καθημερινότητα των κατοίκων όσο και την τουριστική κίνηση του νησιού. Το μοναδικό δρομολόγιο που εκτελεί η Blue Star Ferries μία φορά την εβδομάδα δεν αρκεί για την επαρκή εξυπηρέτηση του νησιού και τη σύνδεση του με Κάλυμνο και Κω.

Το αμέσως επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο για τη διαμόρφωση της τελικής λύσης στο ακτοπλοϊκό πρόβλημα της Αστυπάλαιας. Οι εξελίξεις αναμένονται με ενδιαφέρον, καθώς η διατήρηση της σύνδεσης με την Κάλυμνο και την Κω αποτελεί ζωτικής σημασίας ζήτημα για την κοινωνική και οικονομική ζωή του νησιού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΕΟΔΥ: 20 θάνατοι από COVID-19, 538 νέες εισαγωγές και 10 διασωληνώσεις την τελευταία εβδομάδα

Πανελλαδικές 2024: Το πρόγραμμα για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ – Όλες οι αλλαγές που θα ισχύσουν φέτος

ΣΥΡΙΖΑ: Απαράδεκτη η επίθεση του Υπ. Ναυτιλίας στον Συνήγορο του Πολίτη – Οι πολίτες δικαιούνται την αλήθεια και για την τραγωδία της Πύλου

praktiki 3