Νέα Νομικά Δεδομένα για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κω (Δ.Λ.Τ. ΚΩ) έχει ανακοινώσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς πολίτες ότι σε περιπτώσεις όπου δεν παρέχει απαντήσεις σε αιτήσεις, αυτή η απουσία απάντησης ερμηνεύεται ως αρνητική απάντηση. Αυτή η κατεύθυνση, ωστόσο, εγείρει κάποιες νομικές απορίες.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτή η πρακτική θα μπορούσε να ισχύει μόνο για αρνητικές διοικητικές πράξεις. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, η διοίκηση έχει υποχρέωση να παρέχει απαντήσεις στους πολίτες, ακόμα και σε περιπτώσεις που η απάντηση είναι αρνητική. Αυτή η υποχρέωση προκύπτει από την αρχή της διαφάνειας και της ορθής διοίκησης, η οποία είναι θεμελιώδης για την αλληλεπίδραση μεταξύ πολιτών και δημόσιων υπηρεσιών.
Η μεταχείριση αυτής της διαδικασίας πιθανόν να συνδέεται με την πίεση που δέχεται το Δ.Λ.Τ. ΚΩ λόγω του αυξανόμενου όγκου των αιτήσεων που υποβάλλονται καθημερινά. Όπως είναι κατανοητό, ο φόρτος εργασίας μπορεί να είναι μεγάλος, αλλά αυτό δεν θα πρέπει να επηρεάζει τις υποχρεώσεις της διοίκησης απέναντι στους πολίτες της. Η αποτελεσματική και χρονικά σωστή απάντηση στις αιτήσεις είναι κρίσιμη για την καλή λειτουργία του δημόσιου τομέα.
Είναι επιτακτική ανάγκη οι πολίτες να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να απαιτούν τη σωστή διαχείριση των αιτήσεών τους. Ο δημόσιος τομέας είναι εκεί για να εξυπηρετεί τους πολίτες και η ικανοποίηση αυτών των αιτήσεων θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για τις δημόσιες αρχές. Ελπίζουμε ότι το Δ.Λ.Τ. ΚΩ θα εξετάσει προσεκτικά την πολιτική του και θα διασφαλίσει ότι δεν θα επαναληφθούν τέτοιες πρακτικές στο μέλλον, διότι η λογοδοσία και η διαφάνεια είναι βασικά στοιχεία για τη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των πολιτών και του κράτους.