Αξιολόγηση Νοσοκομείων και Ψηφιακές Καινοτομίες στην Υγειονομική Φροντίδα
Ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, σε πρόσφατη συνέντευξή του, επισήμανε ότι η αξιολόγηση των νοσοκομείων ξεκινάει τον Ιούνιο, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας παροχής υπηρεσιών υγείας. Μάλιστα, υπογράμμισε ότι η διαδικασία αυτή θα ενταχθεί και σε άλλες πρωτοβουλίες, όπως η επέκταση της χρήσης του «βραχιολακιού» και η λειτουργία της νέας τηλεφωνικής γραμμής «1566» του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
Ο υφυπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά ότι η αξιολόγηση έχει διπλό σκοπό: αφενός να επιβραβεύει τις καλές πρακτικές που εφαρμόζονται και αφετέρου να κινητροδοτεί αυτές που χρήζουν βελτίωσης. Δεδομένου ότι η αξιολόγηση συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης δεν μπορεί να είναι ένα αυτόνομο εγχείρημα, ο κ. Θεμιστοκλέους επεσήμανε ότι οι ασθενείς θα πρέπει να έχουν τον κυρίαρχο λόγο στη διαδικασία αυτή.
Εισαγωγή Ψηφιακών Λύσεων – «Βραχιολάκι» και Τηλεφωνική Γραμμή «1566»
Σχετικά με το νέο σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης (βραχιολάκι) για τα επειγόντων περιστατικών, ο υφυπουργός επισήμανε τη βούλησή του να επιλύσει ένα ζήτημα που στο παρελθόν παρέμενε ανεκμετάλλευτο. Το «βραχιολάκι» θα διασφαλίσει ότι οι ασθενείς θα ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση της σειράς τους και την πορεία της εξυπηρέτησής τους, ενισχύοντας την οργανωμένη ροή και διαχείριση της υγειονομικής φροντίδας.
«Ταυτόχρονα, η εισαγωγή αυτού του συστήματος μας δίνει τη δυνατότητα να εντοπίζουμε καθυστερήσεις και να αναλαμβάνουμε άμεσες δράσεις για την επίλυση τυχόν ζητημάτων», τόνισε ο υφυπουργός, προσθέτοντας ότι η ηλεκτρονική ιχνηλάτηση είναι μέρος ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδίου για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
Αναφερόμενος στην καινούργια τηλεφωνική γραμμή «1566», ο κ. Θεμιστοκλέους εξήγησε ότι θα προσφέρει μια νέα πηγή επικοινωνίας ανάμεσα στους πολίτες και το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Αυτή η τετραψήφια γραμμή, που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Ιούλιο, θα παρέχει δωρεάν καθοδήγηση και πληροφορίες σχετικά με διαδικαστικά ζητήματα, όπως οι ιατρικές συνταγές, το κόστος φαρμάκων και ο προγραμματισμός ιατρικών επισκέψεων.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι η γραμμή αυτή δεν θα προσφέρει ιατρικές διαγνώσεις ή οδηγίες, αλλά θα λειτουργεί ως κέντρο πληροφόρησης, ενισχύοντας τη συνεργασία με τα υπάρχοντα κανάλια επικοινωνίας. Όπως επεσήμανε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί μια σημαντική βοήθεια για τους πολίτες, ιδίως για εκείνους που αντιμετωπίζουν πολύπλοκες διαδικασίες. Το Εθνικό Σύστημα Υγείας πρέπει να είναι προσβάσιμο, άμεσο, φιλικό και διαφανές για όλους», κατέληξε ο κ. Θεμιστοκλέους.